maandag 13 januari 2014

Module muzische school - dag 4 en 5

Vrijdag 
Vrijdagmorgen werden we in groepjes verdeeld a.d.h.v. schilderijen van Lichtenstein. Ons groepje mocht nadien meteen aan de slag om een muzisch toonmoment uit te werken. We gingen naar het gereserveerd lokaal (dat we helemaal voor ons alleen hadden... altijd handig!) en maakten een brainstorm op het bord van woorden die in ons opkwamen bij het schilderij:




Deze tekening associeerden we met veel begrippen zoals je kan zien op de brainstorm. Uiteindelijk kozen we er enkele woorden uit waarmee we verder werkten aan ons toonmoment: schoonheid, uiterlijk, dubbelzinnigheden en de sixties. We schreven verdere ideeën op, zochten foto's op voor onze achtergrond en bedachten enkele personages met bijhorende 'oneliners'. Hierna was het al snel middag en tijd om naar een voorstelling te gaan over 'Leren met de muzen'. Hieruit haalde ik nog enkele voorbeelden om te gebruiken in mijn evaluatiekoffer.

Maandag
Deze voormiddag begonnen we met doelen uit het muzisch leerplan waarbij we telkens een les moesten ontwerpen. Ashley en ik trokken een doel rond creëren voor de tweede graad en een doel rond beschouwen voor de derde graad. Toen we de doelen lazen, waren we even versteld, deze waren niet meteen duidelijk, maar na wat opzoekwerk in de handleidingen hadden we leuke ideetjes.

Via de volgende site kan je onze lesvoorbereidingen bekijken: http://sites.google.com/site/muzodoelen
  • 2de graad - creëren - 2-17.Gericht zijn op een verstaanbare en sprekende omgeving.
    Activiteit 2: Hedendaags design
  • 3de graad - beschouwen - 3-03. De eigenheid van de muzische expressievorm aanvoelen, begrijpen en waarderen.
    Activiteit 1: De Poppenspeler
In de namiddag hebben we weer verder gewerkt aan ons toonmoment zodat het tip top in orde is om morgen voor te stellen in Dworp, ik heb er al zin in!




Morgen is het zover, dan vertrekken we voor vier dagen naar Dworp:
  • Valies: check!
  • Evaluatiekoffer: check!
  • Goesting: check!
Vanavond kruip ik op tijd in mijn bedje zodat ik zeker uitgerust ben! :)